kwakernaat Beddenspecialist viert haar 25-jarig jubileum

Kwakernaat Beddenspecialist bestaat 25 jaar: een mijlpaal om te vieren. Eigenaren Dick en Linda Kwakernaat blikken terug op de afgelopen jaren van hun familiebedrijf in een interview ter ere van hun zilveren jubileum.

Al een kwart eeuw lang staat dit familiebedrijf bekend om haar persoonlijke en deskundige advies, hoogwaardige producten en uitstekende service. Dick en Linda Kwakernaat hebben samen met het team de afgelopen jaren hard gewerkt om de beddenspeciaalzaak tot een succes te maken. Het jubileum is dan ook een bijzondere mijlpaal en een goed moment om terug te blikken op alle mooie momenten en uitdagingen die zij hebben meegemaakt. In een interview geven Dick en Linda een inkijkje in de geschiedenis én delen zij de toekomstplannen van Kwakernaat Bedden.

Ondernemen zit in het bloed
Dick Kwakernaat groeide op tussen de bedden. Hij was als kleine jongen namelijk niet weg te slaan uit de beddenspeciaalzaak van zijn vader in Hoeksewaard. Na school hielp hij trouw mee met de bezorging en op zijn elfde verkocht hij zelfs zijn eerste bed. Maar zoals het spreekwoord zegt, 'bloed kruipt waar het niet gaan kan', en dus volgde Dick zijn ondernemersgeest. In 1998 begon hij zijn eigen zaak in Roosendaal. Later voegde zijn vrouw Linda zich bij het bedrijf, en met af en toe ondersteuning van de jongste generatie, Kim en Job, zetten zij zich al 25 jaar in voor tevreden klanten.

De basis voor een succesvolle onderneming
Met een duidelijke visie op kwaliteit en service, een overzichtelijk aanbod in de winkel, een goede prijs, deskundig advies en oog voor de nieuwste technologieën wisten ze zich vanaf de oprichting te onderscheiden van de reeds gevestigde namen op de markt. Dick vertelt: “De zaak liep gelijk goed. Er was duidelijk behoefte aan een beddenspeciaalzaak waar er alle tijd is om klanten te helpen met een persoonlijk en deskundig advies.”

Trouwe klanten
Naast adverteren bereikte Kwakernaat Bedden vooral veel nieuwe klanten door mond-tot-mondreclame, dat vonden ze eigenlijk wel iets moois. Linda: “Het is fantastisch om te horen dat klanten tevreden zijn en onze goede naam doorvertellen. Sommige klanten komen na al die jaren nog steeds bij Kwakernaat Bedden om slaapartikelen te kopen. Dat voelt als een stukje erkenning en waardering. Als klanten aangeven dat ze beter slapen of minder pijn hebben door onze producten, beschouwen wij dat als het ul-tie-me compliment!”

Mooie ontwikkelingen in de loop der jaren
Kwakernaat Bedden begon met slechts een handvol merken, waaronder Van Landschoot en Ultima. Tegenwoordig hebben ze het assortiment flink uitgebreid en bieden ze meer dan 25 merken aan, waarbij Auping, M Line en Tempur tot de bestverkochte merken behoren. Naast de verandering in het merkenaanbod, heeft ook de showroom zich door de jaren heen ontwikkeld. Dick: “Eerst lag de nadruk vooral op de techniek van de bedden, maar later kwam er steeds meer styling bij kijken. Dit kwam vooral door de inbreng van Linda en Kim, maar ook omdat de markt aan het veranderen was.” Linda voegt hier aan toe: “Van een bed met mooie styling geniet men nog meer dan alleen een bed van goede kwaliteit.”

Bijzondere herinneringen
In de afgelopen 25 jaar hebben Dick en Linda heel wat klanten mogen ontvangen in hun beddenspeciaalzaak. “We hebben een hoop bijzondere en leuke momenten meegemaakt.” Geeft Dick aan. Zo herinnert hij zich een keer dat een moeder en haar zoontje de winkel bezochten. Plots was de moeder haar zoontje kwijt, maar uiteindelijk bleek hij onder een dekbed te zijn gekropen en in slaap te zijn gevallen. “Het grappige was dat hij zijn boven kleding en schoenen netjes had uitgedaan voordat hij in bed was gaan liggen haha!” Een andere bijzondere herinnering is de reclamespot die Kwakernaat Bedden in 2015 heeft geproduceerd. Dick vertelt: “We hadden drie verschillende scripts ontwikkeld, maar uiteindelijk kozen we voor de meest uitdagende optie, met als centrale boodschap: ‘Lekker slapen in een bed van Kwakernaat Bedden.’ De commercial werd gefilmd op een vlot dat dreef in het water, omringd door een prachtig natuurgebied, en met de hulp van een heuse filmploeg en getalenteerde acteurs.” Linda voegt daaraan toe: “Het kostte wat moeite om alles voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk was het een groot succes en ontvingen we veel positieve reacties.”

Geprikkeld door uitdagingen
Dick en Linda hebben niet alleen mooie ontwikkelingen doorgemaakt met hun beddenspeciaalzaak, maar ook net als iedereen de nodige uitdagingen gehad. Bijvoorbeeld de coronapandemie en de overgang van offline naar online. In deze tijden hebben zij zich steeds opnieuw moeten aanpassen, maar dit hebben ze nooit als last ervaren. Integendeel zelfs. “Wij vinden het juist leuk om uitgedaagd te worden en te ontdekken wat nog wél mogelijk is. Tegen de storm in ga je harder weken.” Zo hebben ze tijdens de coronapandemie bijvoorbeeld ‘advies aan huis’ in het leven geroepen en daar maken klanten tot op de dag van vandaag nog regelmatig gebruik van.

Unieke beleving in de nieuwe winkel
Dick en Linda zijn trots op hun familiebedrijf en de betrokkenheid van hun kinderen. “Het ondernemersbloed zit duidelijk in de familie” Aldus Dick. Het bedrijf kijkt met veel enthousiasme naar de toekomst. Linda vertelt: “We zijn onlangs verhuisd naar de Nieuwe Markt van Roosendaal. We zijn ontzettend enthousiast over deze mooie stap. Alles is opnieuw ingericht en er is écht een beleving van gemaakt.” Om zowel het jubileum als de nieuwe winkel te vieren, biedt Kwakernaat Beddenspecialist momenteel mooie aanbiedingen aan. Ontdek de acties op onze website of kom langs in onze nieuwe showroom.